Je bent altijd welkom bij Powerpeers. Wel moet je er rekening mee houden dat je huidige leverancier een opzegboete in rekening kan brengen als je je contract voor afloop van je contractperiode wilt beëindigen. Wij vergoeden deze boete niet. De hoogte van deze eventuele boetes kun je vinden op Consuwijzer.
Ligt de einddatum van je huidige contract niet verder dan drie maanden in de toekomst? Dan kunnen we je contract bij ons daar direct op laten aansluiten. Powerpeers houdt rekening met de einddatum die je zelf opgeeft. Let op: heb je nog een vast energiecontract bij een andere leverancier? Geef dan een ingangsdatum door die aansluit op je huidige contract. Zo voorkom je een opzegboete bij je huidige leverancier. Powerpeers kan de einddatum van je oude energiecontract niet meer opvragen in een centraal register. De toegang tot het zogenaamde Contract Einde Register (CER) is per 25-1-2020 gestopt voor alle energieleveranciers.
Zodra je contract eindigt, zal het contract bij ons van start gaan. Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden in de toekomst, dan zullen we je vragen of je ermee akkoord gaat dat we je overstap direct regelen. Je zult dan wel rekening moeten houden met een boete van je huidige leverancier. Als je net verhuisd bent en er is nog een bestaand energiecontract op je nieuwe adres, dan is de eventuele opzegboete niet voor jou, maar voor de vorige bewoner.