Powerpeers in de prijzen bij Gaslicht.com Awards

Powerpeers ontvangt vaker een goede beoordeling bij vergelijkingen door haar sterke positionering op duurzaamheid. Bij de beoordeling voor de Gaslicht.com Awards is juist breder gekeken, namelijk naar klanttevredenheid en een prijs- en kwaliteitscore. Deze laatste score is onder andere gebaseerd op de beoordeling door overstappers via Gaslicht.com en een aantal kwaliteitscriteria zoals prijsstelling, facturatie, online dienstverlening, klantenservice en duurzaamheid. 

Top 10 Gaslicht.com Award

Raymond van Eck, Managing Director bij Powerpeers: “Deze award maakt ons ongelofelijk trots. Het is een verdienste van het team dat wij zo goed scoren tussen grote energiebedrijven die jarenlang hun dienstverlening hebben geperfectioneerd. Dit was daarom zeker geen gemakkelijke award om te winnen.”

Focus op klanttevredenheid

Roxanne van Hooff, Senior Manager Customer Experience bij Powerpeers, zag eerder al de Net Promoter Score (NPS) van Powerpeers flink stijgen na verbeteringen in met name het serviceproces: “Wij meten natuurlijk regelmatig hoe klanten ons beoordelen en op basis van klantfeedback voeren wij verbeteringen door.” Ze beoordeelt deze award als een bijzondere erkenning van de goede service. Het continu verbeteren van de klantervaring zal daarom binnen het serviceteam van Powerpeers een speerpunt blijven. 

Duurzaamheid steeds belangrijker

Ben Woldring, directeur van Gaslicht.com en Energiewereld.nl: "Consumenten laten duurzaamheid steeds zwaarder meewegen. Bij het overstappen kiezen huishoudens steeds vaker voor groene energie. In 2019 ging het in ruim 83 procent van de gevallen om een contract met groene stroom. Hiervan koos bijna 24 procent voor groene stroom uit Nederland."

Volgens de vergelijkingswebsite is het aandeel grijze energie in de afgelopen twee jaar met 42 procent afgenomen: van 28,5 procent in 2017, naar 16,8 procent in 2019.

Meer nieuws